Flammegruppen

– KFUM-spejderne i Stavtrup

Medlemsservice

Hvad er Spejdernes Medlemsservice?
Spejdernes Medlemsservice består af et medlems registrerings system, et integreret regnskabsmodul, et kontingentopkrævningsmodul og moduler til at håndtere ture og arrangementer.
Systemet er et online system som du kan tilgå både fra PC og fra mobile enheder. De ændringer, du foretager, er opdateret med det samme.

Hvor finder jeg Spejdernes Medlemsservice?
Du finder Medlemsservice på adressen: https://medlemsservice.spejdernet.dk/
Log på med dit medlemsnummer (eller den e-mail adresse du har i Medlemsservice) og dit kodeord.

Hvis du ikke kan huske dit kodeord, kan du klikke på Nulstil kodeord. Her vil du blive spurgt om din e-mailadresse, og hvis du angiver den adresse der er registreret i Medlemsservice, vil du modtage en e-mail med et link til at kunne skifte dit password (gælder ikke i kursus systemet. Har flere personer den samme e-mailadresse kan denne ikke bruges som brugernavn (fx hvis barnet har morens e-mail anført). Hvis du forsøger at nulstille kodeordet i det tilfælde, vil du modtage en e-mail der viser alle de personer der har den pågældende e-mail og får så mulighed for at vælge dig selv på listen

Hvem har adgang?
Alle medlemmer af korpset har adgang til Medlemsservice, men der er forskel på hvad man har adgang til og hvilke rettigheder man har.
Er du medlem, men ikke har leder- eller bestyrelses funktioner, har du kun adgang til Min side og starter direkte på denne. På den side kan du se og rette i dine adresse data og du kan se dine funktioner og medlemsskaber.
Min side
Her er dine stamoplysninger. Hvis du ikke har en funktion der kræver børneattest, kan du selv ændre oplysninger om navn, adresse, telefonnummer osv. samt uploade foto.

Redigere oplysninger
Klik på den grønne Rediger knap. En ny side åbnes og du redigerer ved blot at ændre den tekst der står der i forvejen eller ved at udfylde eventuelt manglende felter.

Indsætte eller udskifte foto
Du kan indsætte et foto, du allerede har på din egen PC. Klik på mappesymbolet. Nu åbnes en dialogboks der gør det muligt at vælge et billede på din PC. Marker det valgte og klik på Åbn, hvorefter det valgte foto er indsat. Slut med at klikke på Gem.